Sep 20, 2017 Last Updated 4:09 PM, Sep 20, 2017

Η διατροφή μας  κατά τη διάρκεια του καύσωνα!

Read 502 times
Rate this item
(1 Vote)
Οι μέρες του καύσωνα με θερμοκρασίες κοντά στους 40 βαθμούς είναι εκείνες που, προσπαθώντας να αντιμετωπίσουμε, καταλήγουμε σε μια παραλία έως αργά το απόγευμα. Πυκνά συχνά, παράλληλα με τις βουτιές τσιμπάμε και ένα καλαμαράκι τηγανητό, μια μερίδα κεφτεδάκια, πατατούλες, κολοκυθάκια και μια μπυρίτσα για δροσιά.
Οι υψηλές θερμοκρασίες όμως υποβάλλουν τον οργανισμό μας σε ακραίες συνθήκες που ενεργοποιούν μηχανισμούς για τη ρύθμιση της εσωτερικής θερμοκρασίας του. Καλό θα ήταν λοιπόν να τον υποστηρίξουμε με μικρές και απλές ενέργειες που θα μας βοηθήσουν να είμαστε cool!
 
Τροφές πλούσιες σε νερό
Ακούγεται σχεδόν αυτονόητο αλλά είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνουμε τροφές που να περιέχουν νερό. Το νερό είναι το σημαντικότερο στοιχείο που διατηρεί το σώμα μας δροσερό.  Καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε νερό όπως το αγγούρι, το πεπόνι και το καρπούζι δίνουμε τη δυνατότητα στον οργανισμό μας να αντεπεξέλθει στις έντονες επιδράσεις των υψηλών θερμοκρασιών. Τα φρούτα και τα λαχανικά λοιπόν που η περιεκτικότητα τους σε νερό είναι από 80% έως 95% συμβάλουν στη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού μας.
 
Στυπτικότητα
Η περιεκτικότητα κάποιων τροφών σε στυπτικές ουσίες, όπως π.χ. η τανίνη των κόκκινων κρασιών, ξηραίνει και σφίγγει τους ιστούς. Η ιδιότητα αυτή ενεργοποιεί την υδροληπτική ικανότητα του οργανισμού και αυξάνει την απορρόφηση νερού από το σώμα.  Έτσι, τροφές όπως οι φακές, τα φασόλια, τα σταφύλια και οι μπανάνες, καλό θα είναι να βρίσκουν τη θέση τους στο τραπέζι μας τις μέρες του καύσωνα.
 
Πράσινα λαχανικά
Μπορεί να ακούγεται σαν μαμαδίστικη συμβουλή αλλά είναι σημαντικό στο τραπέζι μας να υπάρχουν πράσινα λαχανικά και χόρτα. Εκτός του ότι πρόκειται για μια πολύ καλή γευστική και διατροφική συνήθεια, τα πράσινα λαχανικά παίζουν με τον εγκέφαλο μας και τον κάνουν να λειτουργεί σωστά στον καύσωνα.
Περιέχουν το ασβέστιο που είναι απαραίτητο από τον οργανισμό μας για να ρυθμίζει την θερμοστατική του λειτουργία στέλνοντας τα κατάλληλα σήματα στον εγκέφαλο. Έτσι, λίγο σπανάκι ή μπρόκολο στη σαλάτα βοηθούν στο να διατηρούμαστε δροσεροί τις δύσκολες μέρες του καύσωνα.
 
Δημητριακά ολικής άλεσης
Τα δημητριακά ολικής άλεσης περιέχουν μαγνήσιο, δηλαδή ένα φυσικό ηρεμιστικό/σταθεροποιητή που χαλαρώνει τους μύες και βοηθάει στην αφομοίωση του ασβεστίου από τον οργανισμό. Εσείς δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι για να παραμείνετε δροσεροί. Απλά, αφήστε τη χημεία να λειτουργήσει για εσάς συμπληρώνοντας τη διατροφή σας με κριθάρι, σίκαλη, κινόα και άλλα δημητριακά ολικής άλεσης.
Όλα τα παραπάνω έχουν σαν σκοπό να βοηθήσουν τον οργανισμό να ρυθμίσει καλύτερα την εσωτερική θερμοκρασία του σώματος μας και να μας διατηρήσει δροσερούς στις υψηλές θερμοκρασίες.
 
Μερικές ακόμη χρήσιμες συμβουλές
Σε αυτά τα μικρά κόλπα θα πρέπει να προσθέσουμε τις κλασικές διατροφικές συμβουλές όπως:
1. Συνεχή κατανάλωση υγρών για αποφυγή αφυδάτωσης.
2. Αποφυγή επιβαρυντικών τρόπων μαγειρέματος όπως το τηγάνισμα που κάνει τα τρόφιμα πιο δύσπεπτα.
3. Αποφυγή μεγάλης κατανάλωσης σε αλκοόλ που αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος και επιτείνει την αφυδάτωση.
4. Κατανάλωση αλατιού με μέτρο, καθώς το αλάτι ενισχύει το αίσθημα της δίψας και μας αναγκάζει να πίνουμε νερό, αλλά χρειάζεται προσοχή από ευπαθείς ομάδες όπως τα άτομα με πίεση και καρδιακά προβλήματα.
5. Κατανάλωση πολλών και μικρών γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας ενώ θα πρέπει να αποφεύγονται τα πολλά λιπαρά, γλυκά με κρέμες, λιπαρά τυριά, αλλαντικά και κρέατα, τα πολλά μπαχαρικά.
 
Το μενού
Έτσι, ένα υποθετικό μενού θα μπορούσε να περιέχει:
1. Γάλα με δημητριακά ή φρουτοσαλάτα ή χυμό λαχανικών και φρούτων για πρωινό.
2. Φρούτα, χυμούς, smoothies, κρύο τσάι χωρίς ζάχαρη, γιαούρτι με φρούτα, γιαούρτι με δημητριακά για τα μικρά ενδιάμεσα γεύματα.
3. Ελαφριές σαλάτες, κοτόπουλο, γαλοπούλα, ρύζι με λαχανικά ατμού, ψητά λαχανικά και άπαχα τυριά και φρούτα για μεσημεριανό.
4. Ζυμαρικά, σαλάτες, ψητό κρέας κοτόπουλο, φρούτα όπως πεπόνι, καρπούζι και σταφύλια για το βράδυ.
 
Last modified on Wednesday, 28 June 2017 11:38

Ροή Ειδήσεων

Prev Next

Find Us on Facebook